torsdag 31 mars 2011

Ost, spenat och kasslerpaj.

Jag slängde ihop en sorts paj här hemma ikväll så att jag har matlåda imorgon då jag ska sitta i skolan och tentaplugga hela dagen. Det blev en korsning mellan paj och omelett på nått vis men jag tyckte den var helt okej. Påminner litegrann om konsistensen på västerbottenpaj.


Ingridienser:
200 g spenat
Några skivor kassler (valfritt)
200 g riven ost
8 ägg
1 dl vispgrädde
Salt&Peppar

Vispa ägg, ost och grädde i en skål, tina spenaten (den ska vara relativt kall fortfarande), blanda ihop allt. Jag valde att ha i kassler också men det skulle man inte ha egentligen.

Så jag tärnade den och stekte sen innan jag blandade i den i smeten.

In i ugnen på 200 grader med undervärme i 10 minuter, sedan över och undervärme nedvridet till 175 grader i 10-15 minuter till. Låt stå ca 10 minuter. Klart!

Jag ska nog äta den med en tomat imorgon för att få lite fräsht till.


Inga kommentarer: