lördag 18 juni 2011

Mål.

Jag har satt upp en mål för sommaren så jag tänkte dela med mig av det här, mest för att det ger lite mer press att faktiskt följa det. Det är 12 veckor på detta sommarlov, jag planerar att under denna tid gå ner 8kg, ge eller ta 1kg.

Det kan tyckas mycket, men jag vet att när man följer GI så är det inte helt omöjligt, jag cyklar även till/från jobbet vilket är ca 1.8 mil om dagen. Så lyfter jag tungt på jobbet, vilket innebär att jag får motionen mer eller mindre gratis (vilket är bra för latmaskar som mig).

Visserligen innebär träning ökad muskelmassa, därmed är jag inte helt låst vid att tappa kilon, för muskler istället för fett tackar man ju inte nej till så då får de gärna väga lite mer också. Det är även bra för min rygg eftersom jag har scolios (krökt ryggrad) vilket gör att jag får ont när jag inte tränar.

1 kommentar:

Ida sa...

Bra med mål, och jäklar vad duktig du är som cyklar! :) Tror på dig! (Hur mycket har jag kommenterat nu egentligen, haha :P)