fredag 17 juni 2011

Underbar yoghurt!

Jag fann alltså denna underbara yoghurt på Ica häromdagen. Jag köpte passion, persika vanilj. Det är 4,5 g kolhydrater på 100g, alltså mindre än i turkisk yoghurt om jag inte minns fel och dessutom är denna mycket, mycket godare.

Jag har tidigare inte funnit en smaksatt yoghurt med så lite kolhydrater så jag dog lite inombord av lycka! Av de 4,5 g kolhydraterna så är dock 3,5 g sockerarter, det vill säga aspatan då den inte innehåller tillsatt socker så det är sötningsmedel istället. Samma som i lightdrycker har jag för mig. Men jag struntar faktiskt i det, de är en liten mängd i vilket fall och jag äter den med gott samvete.

Jag bor ju hemma hos mamma och pappa nu under sommaren medans jag jobbar så de är en liten utmaning att försöka få dem att först vad det är jag äter och inte, men de ska nog lösa sig med tiden. Just nu blir de tlite provisoriskt genom att jag lagar mina egna tillbehör till maten. Såg att mamma hade köpt hem Yoggi Mini med jordgubb och citron, de ska bli spännande att prova.



1 kommentar:

Ida sa...

Ja, jag håller med dig jag :) lite socker skiter jag fullständigt i, man måste få äta saker som är gott också :) Jordgubb & citron, vad gott det lät :)