måndag 16 maj 2011

Kycklingmacka.

I torsdags var varken jag eller Nisse särskilt hungriga när middagen närmade sig men hade redan tinat en kycklingfilé så då passade vi på att göra en kycklingmacka på LCHF-brödet jag skrev om i inlägget nedanför.

Jag gjorde en marinad, stekte kycklingen och skivade den, så hade vi på tomat, gurka, ruccola, babyspenat, lök och majonäs till det. Kalasgott blev det.

Marinad:
  • Ca 3-4 matskedar rapsolja.
  • Några teskedar soja.
  • Salt.
  • Peppar.
  • Cayennepeppar.
  • Paprikapulver
Så tog jag bara kycklingfilén gnuggade in den med "marinaden", det är mer en kryddblandning som man gnuggar in än en marinad egentligen, den ska ha en ganska tjock konsistens så att den fastnar på kycklingen. Sen stekte jag den på medelvärme och skar upp den i mindre bitar so fick plats på mackan.


2 kommentarer:

Ida sa...

Det lät inte dumt, länge sen jag åt kyckling :o

Carin sa...

Mums! Detta måste testas!