onsdag 18 maj 2011

Snacks.

Rackarns järnspikar vad jag är godissugen idag! Helt sjukt, det enda jag kan tänka på är ferarribilar och choklad. Men när Nisse gick och handlade så sa jag att jag inte ville ha nått godis, detta på grund av att jag ställde mig på vågen imorse och tänkte: Nej, nu jäklar är det allvar! Jag har stått still någon vecka nu (vilket har sina fusk-anledningar).
 
Så jag samlade alltså all kraft och sa nej, men istället beställde jag nått man kan ha ost på, sagt och gjort. Nisse kom hem med FinnCrisp med sesam. Jösses vad gott det var! Tog 2 skivor med smör och ost på till kaffet nyss. 3,6 g kolhydrater per skiva.
 
Nu är godissuget inte lika illa, förmodligen är det där från början eftersom jag slarvat med mattiderna, egentligen ska man ju äta var 3:e timme med GI och jag har inte ätit sen frukost.
 
 
Snacks till kaffet.

2 kommentarer:

Ida sa...

Åh, vad duktigt Mikaela! :) Det där är inte alltid så jäkla lätt, särskilt inte när man skulle kunna springa in i affären och börja hiva i sig godis med bara nävarna för att man är så sugen! :p Jag har ju tryckt i mig hur mycket chilinötter som helst, märks också lite på vågen. Nya tag, typ varje dag :p

Carin sa...

Vad duktig du var som lyckades att stå emot. Det är viktigt att fatta såna beslu. Annars blir man bara så besviken på sig själv. Jag försöker alltid att se till att ha gott hemma, typ ost eller någon god räkröra som är köpt i fiiskaffären. Att ha korv med hög kötthalt är också bra. Det är dyrt att gå ner i vikt men väl värt det!