torsdag 19 maj 2011

Carbonara eller stekta nudlar.

Detta är ett litet påhitt jag själv kommit på. Det är en variant på carbonara eller stekta nudlar, beroende på hur man ser på saken.
 
Av alla kolhydratsrika produkter är pasta min absoluta favorit, den sort jag hittat med minst kolhydrater är faktiskt vanliga 2 kronors snabbnudlar som finna på alla affärer. 18g på paket om jag inte minns helt fel så vi brukar dela på ett paket jag och min kära Nisse.
 
Till detta kan man ha i princip vad som helst, denna gång körde vi Scans nya korv med 95% kötthalt, sockerärtor och scharlottenlök.
 
Ingredienser:
Korv
Sockerärtor
Scharlottenlök
2 ägg
1½ dl riven ost
1 paket snabbnudlar
Salt, peppar, paprikapulver.
 
Gör såhär:
1. Hacka upp korv, bacon, kassler eller vilket protein du vill ha till med valfria grönsaker. I detta fall korv, scharlottenlök och sockerärtor.
2. Vispa ihop kryddorna, äggen och osten i en skål.
3. Koka nudlarna samtidigt som du fräser på valfritt protein och grönsaker.
4. Häll av vattnet från nudlarna, släng ner dem i stekpannan med resten av grejerna.
5. Häll över äggblandningen och rör runt lite tills äggen/osten fått en passande konsistens och nudlarna fått lite, lite färg.
6. Släng upp på en tallrik och ät!
 
Jättesnabb, smidig lunch/middag om man inte orkar laga någon avancerad maträtt någon dag. Inte jättesnålt med kolhydrater men ändå acceptabelt om du frågar mig.
 
 
 

2 kommentarer:

Ida sa...

Spännande! :D Ser gott ut, särskilt med såna där gröna grejer :P (ja, jag är för lat för att klicka undan kommentarrutan och kolla vad de heter ;)

carin sa...

Har du något bra efterrättstips a la GI?

Jag vipaade grädde i dag och blandade i upptinade hallon och rev lite choklad , 70 procent, över. Urgott! Mer lchf men det funkar om man är riktigt sugen på nåt lent och sött.